Verhoog het gebruik van vezels

Vezels worden gevonden in gezonde voeding, waaronder groenten, fruit, bonen en volle granen.

Het eten van meer vezelrijk voedsel je kan zeker helpen om gewicht te verliezen en het eraf te houden. Het verhogen van de vezel-inname is net zo eenvoudig als het toevoegen van bonen aan uw salade, het eten van haver voor het ontbijt of een snack op vezelrijke noten en zaden.

Vermijdt alle toegevoegde suiker

Toegevoegde suiker , vooral van suikerhoudende dranken, is een belangrijke reden voor ongezonde gewichtstoename en gezondheidsproblemen zoals diabetes en hartaandoeningen. Bovendien bevatten voedingsmiddelen als snoep, frisdrank en gebak die veel toegevoegde suikers bevatten, meestal weinig voedingsstoffen die uw lichaam nodig heeft om gezond te blijven.

Het verwijderen van voedsel met veel toegevoegde suikers is dan ook een geweldige manier om overtollig gewicht te verliezen. Het is belangrijk op te merken dat zelfs voedingsmiddelen die als “gezond” of “biologisch” worden gepromoot, zeer veel suiker kunnen bevatten.

Start met een eiwitrijk ontbijt

Het is aangetoond dat eiwitrijk voedsel zoals eieren in uw ontbijt het gewichtsverlies ten goede komt. Door simpelweg je dagelijkse kom ontbijtgranen te ruilen voor een met eiwit verpakte scramble gemaakt met eieren en gebakken groenten, kun je kilo’s kwijt.

Het verhogen van de eiwitinname in de ochtend kan u ook helpen om de eetlust onder controle te houden gedurende de dag.

Het hebben van een groep vrienden of familieleden die u ondersteunt bij uw gewichts- en welzijnsdoelen is essentieel voor succesvol gewichtsverlies.

Je omringen met positieve mensen die je een goed gevoel geven bij het creëren van een gezonde levensstijl, zal je helpen gemotiveerd en op het juiste spoor te blijven.

Sterker nog, studies hebben aangetoond dat het bijwonen van steungroepen en het hebben van een sterk sociaal netwerk mensen helpt gewicht te verliezen en het er af te houden.

Het delen van uw doelen met betrouwbare en bemoedigende vrienden en familie kan u helpen om verantwoordelijk te blijven en u klaar te stomen voor succes.

Of wordt lid van onze steungroep, ontvang bijsturing en advies en ga resoluut op uw doel af.

Het creëren van een gezondere levensstijl betekent dat je de tijd moet nemen om jezelf voorop te stellen, zelfs als je denkt dat het niet mogelijk is.

Onze drukke levensstijl staat vaak gewichtsverlies- en fitnessdoelen in de weg, dus het is belangrijk om een ​​plan met persoonlijke tijd te maken en je eraan te houden.

Verantwoordelijkheden zoals werk en ouderschap zijn enkele van de belangrijkste dingen in het leven, maar je gezondheid zou een van je topprioriteiten moeten zijn.

Of het nu gaat om het voorbereiden van een gezonde lunch om naar het werk te brengen, te hardlopen of naar een fitnessles te gaan, tijd vrijmaken om voor jezelf te zorgen kan en zal wonderen doen voor zowel je fysieke als mentale gezondheid.

Jezelf vergelijken met modellen in tijdschriften of beroemdheden op tv is niet alleen onrealistisch – het kan ook ongezond zijn.

Hoewel het hebben van een gezond rolmodel een goede manier kan zijn om gemotiveerd te blijven, kan overdreven kritisch zijn op jezelf leiden tot het finaal opgeven en nieuw ongezond gedrag.

Probeer je te concentreren op hoe je je voelt in plaats van je te concentreren op hoe je eruit ziet. Je belangrijkste motivaties zouden moeten zijn om gelukkiger, fitter en gezonder te worden.

Laat u begeleiden en val blijvend af

  • Het vinden van een gezond eet- en oefenplan dat u kunt volgen voor het leven is de beste manier om succesvol en op lange termijn gewichtsverlies te garanderen.

  • Gewichtsverlies is nooit one-size-fits-all! Om succesvol te zijn, is het belangrijk om een ​​plan te vinden dat voor U werkt en goed aansluit bij UW levensstijl.

  • Het is ook geen alles-of-niets-proces. Begin alvast met een paar tips. Het is een start om uw gezondheids- en welzijnsdoelen op een veilige en duurzame manier te bereiken.

  • Actiever zijn, focussen op hele voedingsmiddelen, bezuinigen op toegevoegde suiker en tijd voor jezelf maken zijn slechts een paar manieren om gezonder en gelukkiger te worden.

  • Hoewel de populaire, eenzijdige dieeten vaak een snelle oplossing bieden, zijn ze vaak ongezond en beroven ze het lichaam van de voedingsstoffen en calorieën die het nodig heeft, waardoor de meeste mensen al snel terugkeren naar ongezonde gewoonten nadat ze hun streefgewicht hebben bereikt.